از معضلات دانش آموزان، قبولی در رشته پزشکی و رسیدن به رشته مورد علاقه خود است. این رشته یکی از رشته های پرطرفدار و پر درآمد در کشور ایران، می باشد. این رشته شاخه های بسیار زیادی دارد و هر کدام از آن ها نیازمند درصد و رتبه ای مشخص در کنکور است. برای قبولی در رشته پزشکی باید درصد های مورد نیاز را بدانید تا متناسب با آن تلاش خود را برای قبولی در این رشته بسیار عالی انجام دهید. در ادامه با توجه به قبولی سال های گذشته در رشته پزشکی، درصد مورد نیاز در کنکور برای قبولی در رشته پزشکی را برای شما بررسی می کنیم. پس اگر شما هم یک فرد کنکوری هستید که به دنبال قبولی در رشته های پزشکی است، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.پ

درصد مورد نیاز در کنکور برای قبولی در رشته پزشکی

داشتن برنامه ای هدفمند برای قبولی در رشته پزشکی

از سخت ترین و پر چالش ترین کنکور ها، کنکور رشته تجربی برای قبولی پزشکی است. قبولی در این کنکور به دلیل متقاضیان زیادی که دارد، زحمت بسیار زیادی را می طلبد. برای رسیدن به هر هدفی باید برنامه ای مشخص داشته باشید تا بتوانید به هدف مورد ظر خود برسید. قبولی در رشته پزشکی نیازمند یک برنامه منظم و هدفمند است. بهترین برنامه ریزی را خودتان می توانید انجام دهید، زیرا شما با شرایط خود بیشتر آشنا هستید و بهتر می دانید چه زمانی برای درس خواندن مناسب است. اما اگر برنامه ریزی برای شما امری سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد، می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره نگرش از آن ها برنامه درسی مناسبی را دریافت کنید.

تعداد سوالات کنکور 1400

نوشتن بهترین برنامه برای قبولی در رشته پزشکی

بهترین برنامه، برنامه ای است که در آن میزان مطالعه درست، تست زنی، دوره مطالب و استراحت وجود داشته باشد. برای قبولی در رشته پزشکی ابتدا برنامه درسی خود را به درستی تنظیم کنید سپس به دنبال درصد های مورد نیاز در کنکور برای قبولی در رشته مورد نظر خود باشید.یعنی نمیتوانید از همان ابتدا انتظار بهترین نوع برنامه برای خود را داشته باشید و مطمئن باشید که با استمرار به مرور بهتر خواهید شد. بسیاری از افرادی که در کنکور موفق شدند، برنامه ریزی درستی داشته اند.

قبولی در رشته پزشکی

درصد های لازم برای قبولی در رشته پزشکی !!!

برای قبولی در رشته پزشکی باید درصد های مود نیاز درس های عمومی و اختصاصی در کنکور را بدانید. درس های عمومی به دلیل حجم کمتری که دارند و اینکه دایره طراحی سوالاتشان تا حدودی محدود تر هست پل بسیار مناسبی برای قبولی در رشته مورد نظر هستند و نباید آن ها را نادیده گرفت. یکی دیگر از عوامل هم برای قبولی در رشته های پزشکی، منفی نزدن در کنکور است. برای این کار تنها کافی است سوال هایی که از آن ها مطمئن هستید را پاسخ دهید، ، هر 3 سوالی که در کنکور اشتباه پاسخ می دهید یک امتیاز منفی برای شما به همراه دارد و یک تست درست شما را حذف خواهد کرد. در ادامه درصد های مورد نیاز درس های عمومی و اختصاصی را برای قبولی در رشته پزشکی برای شما خواهیم گفت.

 

 

قبولی در رشته پزشکی

همچنین ببینید: مدیریت زمان در آزمون