آیا سال های آخر دبیرستان را می گذرانید و دغدغه ی کنکور و انتخاب رشته دانشگاهی را دارید؟ آیا به رشته دندانپزشکی علاقه دارید و نمی دانید چه رتبه ای برای قبولی در رشته دندانپزشکی لازم است؟ پس با من در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا جزئیاتی درباره ی قبولی در رشته ی دندانپزشکی و رتبه و درصد دروس لازم برای قبولی در این رشته در اختیارتان قرار دهیم.

قبولی در رشته دندانپزشکی

کنکور و دغدغه ی انتخاب رشته ی دندانپزشکی

کنکور و انتخاب رشته ی دلخواه یکی از مهمترین مراحل زندگی هر فردی است. در ابتدا قبل از اینکه بخواهید رشته ی مورد علاقه تان را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنید باید درباره ی دروسی که در کنکور برای قبولی در آن رشته اهمیت دارند، اطلاعات کسب کنید و سپس آن رشته را به عنوان هدف تان قرار دهید.

بنابراین، اگر در ذهن تان قبولی در رشته ی دندانپزشکی را تصور کرده اید، خواندن این مطلب به شما اطلاعاتی درباره ی دروس مهم برای قبولی در رشته ی دندانپزشکی و درصد مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه، و راه های موفقیت بیشتر در کنکور ارائه می دهد.

 

نقش درس شیمی در قبولی دندانپزشکی

درس شیمی یکی از درس های مهم و رتبه ساز در کل کنکور تجربی و مخصوصا زیرگروه 1 و دندانپزشکی محسوب می شود. پس اگر به رشته ی دندانپزشکی علاقه دارید و می خواهید این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، باید روی درس شیمی تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید در این درس درصد بالایی بدست آورید. کسب درصد بالا در درس شیمی می تواند به شما در بدست آوردن رتبه ی بهتر نیز کمک کند.زیرا درس شیمی جزو تراز بیار ترین دروس تجربی هست. چه کسی دوست ندارد که در یک رشته ی دانشگاهی خوب قبول شود و رتبه ی خوبی را در کنکور بدست آورد؟ بدون شک، همه ی ما دوست داریم که به فرد موفقی تبدیل شویم و به رویاهایی برسیم که درباره ی رشته دانشگاهی و شغل مورد علاقه مان داشتیم.

درس شیمی، همانطور که گفتیم از دروس رتبه ساز کنکور تجربی محسوب می شود. اما خب چطور امکان دارد به درس شیمی تسلط پیدا ‏کنید؟ ناگفته نماند که درس شیمی، درسی نیست که با مرور سطحی کتاب درسی بتوانید در کنکور درصد بالایی در این درس کسب کنید. به منظور موفقیت در کنکور تجربی و کسب درصد بالای درس شیمی، باید کتاب را به صورت مفهومی بخوانید و روی تست های محاسباتی نیز تسلط پیدا کنید.یعنی درس شیمی تلفیقی از مباحث مفهومی و حفظی و محاسباتی هست.

تنها راه موفقیت در رشته دندانپزشکی و کسب رتبه ی بالا در درس شیمی بهتر است در کلاس های کنکور شرکت کنید و تست ها و کتاب های زیادی را در این زمینه تست بزنید. شرکت در کلاس کنکور شیمی به شما کمک می کند که اگر در مبحثی دچار ضعف بود، نقاط ضعف تان را برطرف کنید تا بتوانید شیمی را در بالاترین درصد های ممکن پاسخ دهید تا بیشترین شانس قبولی در رشته دندانپزشکی را داشته باشید.

شرکت در کلاس کنکور برای کسب رتبه بالا

داوطلبان کنکور به منظور موفقیت در کنکور و قبولی در رشته ی دلخواه شان، راه های متفاوتی را انتخاب می کنند. همانطور که می دانید تست های کنکور در تمامی رشته ها به خصوص رشته ی تجربی روز به روز تر مفهومی تر می شود و دارای محاسبات بیشتر و سختتری میشوند به منظور پاسخ به سوالات کنکور باید به اندازه ی کافی تسلط به دروس مختلف داشته باشید تا بتوانید درصد قابل قبولی کسب کنید.

درصد مورد نیاز برای قبولی در رشته پزشکی 

اما توجه داشته باشید که پاسخ به سوالات مفهومی کنکور، نیازمند تسلط کافی و مفهومی مطالب است که به همین منظور بهتر است در کلاس کنکور شرکت کنید. موسسات مختلفی کلاس های کنکور را هر ساله برگزار می کنند و شما می توانید به دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب کرده و این دوره ها را بگذرانید. در کلاس های کنکور شما می توانید نکات طلایی هر درس را یاد بگیرید، نکات طلایی همان نکاتی است که هر سال پای ثابت سوالات کنکور هستند و حتما در کنکور از آن قسمت ها سوال داده می شود. شما با شرکت در کلاس کنکور می توانید دانش تان را ارتقاء دهید، مهارت های تست زنی را یاد بگیرید و با تسلط بیشتری در جلسه ی کنکور حضور پیدا کنید تا در رشته ی دلخواه تان یعنی دندانپزشکی قبول شوید و بهترین رتبه را در کنکور سراسری کسب کنید.

قبولی در رشته دندانپزشکی

شما می دانید که موفقیت و قبولی در کنکور تجربی کمی سختی است. همه ی شما دوست دارید که در یک دانشگاه خوب قبول شده و بهترین رتبه را کسب کنید. با کسب درصد ایده آل در دروس مرتبط با رشته ی تحصیلی تان می توانید رویای دندانپزشک شدن را به حقیقت تبدیل کنید.

اطلاعاتی درباره ی رشته دندانپزشکی

آیا از کودکی رویای دندانپزشک شدن را داشته اید و می خواهید رویای بچگی تان را برآورده کنید؟ نگران نباشیدً با سعی و تلاش و تسلط به دروس مهم می توانید در دروس مختلف درصد بالایی کسب کرده و موفقیت تان را تضمین کنید. در این بخش به شما اطلاعاتی درباره ی رشته دندانپزشکی ارائه می دهیم که امیدواریم برای شما مفید باشد. رشته ی دندانپزشکی، یک رشته ی دانشگاهی پرطرفدار است که به تشخیص و درمان بیماری ‌های دهان و دندان و سلامت دهان و دندان می پردازد. هر سال، دانشگاه های مختلف اقدام به پذیرش دانشجوی دندانپزشکی می کنند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به انتخاب رشته دندانپزشکی را بگیرید، بهتر است اطلاعاتی درباره ی انتخاب رشته، اطلاعات لازم درباره ی رشته دندانپزشکی، مدت زمانی که باید صرف تحصیل در این رشته کنید، داشته باشید.

رشته دندانپزشکی

 گذراندن رشته دندانپزشکی در دانشگاه

در این بخش اطلاعاتی درباره ی مدت زمان تحصیل در دانشگاه در رشته ی دندانپزشکی در اختیارتان قرار می دهیم. رشته ی دندانپزشکی از رشته های پرطرفداری است که باید با علاقه به این رشته وارد شود تا موفقیت تان قطعی شود. رشته ی دندانپزشکی در دانشگاه دارای 2 دوره است که به صورت جداگانه برگزار می شود. طول دوره ی تحصیلی رشته دندانپزشکی، 6 سال است که شامل 2 دوره ی 2 و 4 ساله است. شما در دانشگاه در ابتدا یک دوره ی 2 ساله و سپس یک دوره ی 4 ساله را می گذرانید. به این معنی که در دو سال اول، واحدها و مباحث نظری علوم پایه را در دانشگاه می گذرانید و سپس در آزمون علوم پایه قبول می شوید و می توانید وارد دوره ی تخصصی دندانپزشکی شوید و دروس تخصصی این رشته را بخوانید و آموزش های لازم را به صورت عملی در بیمارستان ها یا کلینیک دندانپزشکی بگذرانید.

مدیریت زمان در کنکور

رتبه لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی

حداقل رتبه ای که برای قبولی در رشته دندانپزشکی احتیاج دارید، با توجه به سهمیه های مختلف تفاوت دارد. شما برای اینکه در رشته ی دندانپزشکی قبول شوید، باید میانگین دروس تان در درس های تخصصی مانند شیمی، زیست، ریاضی و فیزیک بالای 43 باشد. همچنین، میانگین دروس عمومی که برای قبولی در رشته ی دندانپزشکی احتیاج دارید، مانند دروس زبان، دینی، ادبیات و عربی باید 70 درصد باشد یا بیشتر باشد تا بتوانید در رشته ی دندانپزشکی دانشگاه دولتی روزانه قبول شوید.البته ممکن است بر اساس سطح کنکور هر سال این مقادیر بالاتر و یا پایینتر بیاید به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ی رتبه لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی می توانید با مشاوران مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعاتی درباره ی رتبه ی لازم برای قبولی رشته ی دندانپزشکی در اختیارتان قرار دهند.

رشته دندانپزشکی