طی دو سال و اندی که درگیربیماری کرونا بودیم ، اهمیت کلاس های آنلاین کنکور بیش از پیش خودش را نشان داد.

نیاز به استفاده از ابزارها و فضاهای مجازی برای آموزش و حتی زندگی روزمره بسیار احساس می شد.

از مهم ترین مسائلی که خانواده ها درطول این مدت با آن درگیر بودند مدرسه و کلاس های آنلاین بود. بسیاری از افراد به این موضوع پی بردند که کلاس های آنلاین سودمندتر از کلاس های حضوری است.

یکی از مهم ترین مزایای کلاس های آنلاین صرفه جویی در وقت است. از آنجا که وقت برای داوطلبان کنکوری بسیار مهم و با ارزش است میتوان گفت که کلاس های آنلاین کنکور برای کنکوری ها مفید است.

کلاس های آنلاین کنکور

آموزش آنلاین چیست؟

آموزش از راه دور در بستر اینترنت و با استفاده از امکانات و ابزارها و فضاهای مجازی ، را آموزش آنلاین می گویند.

انواع کلاس آنلاین

به طور کلی دو نوع کلاس داریم :

1)کلاس آنلاین بدون حضور همزمان مدرس و دانش آموزدر کلاس . که بیشتر در قالب فیلمی که از قبل تهیه شده و یا پی دی اف ارسال می شود و دانش آموز در زمانی که بتواند این فایل ها را مشاهده میکند.

2)کلاس آنلاین با حضور همزمان مدرس و دانش آموز در کلاس . این نوع کلاس به کلاس های حضوری شباهت بیشتری دارد.

نقاط قوت و ضعف کلاس های آنلاین کنکور

از نقاط قوت کلاس های آنلاین می توان به این موارد اشاره کرد :

صرفه جویی در هزینه ها ، صرفه جویی در وقت ، نداشتن محدودیت مکانی و جغرافیایی ، امکان استفاده از کلاس های بهترین اساتید بدون محدودیت زمان ومکان، امکان ضبط کلاس ها و مشاهده چند باره آن ها و … .

از نقاط ضعف کلاس های آنلاین هم میتوان به این موارد اشاره کرد :

عدم دسترسی برخی از افراد به اینترنت پرسرعت ، عدم ارتباط حضوری و رو در رو بین دانش آموز و مدرس ، عدم شرکت عده ای از دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات یا اطلاعات کافی از فضاها و ابزارهای مجازی و… .

کلاس های آنلاین کنکور

همانطور که گفتیم کلاس های آنلاین کنکور به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه برای داوطلبان کنکور مفید هستند. از آنجا که دانش آموزان کنکوری موظف هستند صبح ها را در مدرسه  وقت بگذرانند به اندازه کافی وقت و انرژی آن ها، صرف رفت و آمد و حضور در کلاس های مدرسه می شود بنابراین حضور در کلاس های کنکور به صورت حضوری باعث از بین رفتن انرژی و وقت بیشتری از دانش آموز می شود و در ضمن رفت و آمد به کلاس نیز هزینه ای را در بردارد که حضور در کلاس های آنلاین می تواند به کنترل هزینه های خانواده ها کمک کند.ضمن اینکه در کلاس های آنلاین محدودیت جغرافیایی برای انتخاب استاد وجود ندارد و میتوانید در کلاس بهترین استاد در هر جای ایران حضور داشته باشید. براساس تمام نکاتی که گفته شد حضور در کلاس های آنلاین کنکور بسیار منطقی تر و بهتر است .

آیا شرکت در کلاس های کنکور ضروری است یا فقط حضور در مدرسه و خواندن کتاب های درسی کافی می باشد؟

میتوان برای کنکور به مدرسه و خواندن کتاب درسی و کمک درسی اکتفا کرد اما از آنجا که رقابت در کنکور شدید است و رقبا سرسخت هستند حضور در کلاس های کنکور ضروری به نظر میرسد. در کلاس های کنکور نکات به صورت جزیی تر بررسی میشوند و تکنیک های تست زنی و .. به دانش آموز،آموزش داده می شود.

چگونه بهترین کلاس کنکور را انتخاب کنیم؟

سال کنکور،سال بسیار مهم و سرنوشت سازی است بنابراین انتخاب بهترین استاد و بهترین کلاس مهم است و باید این کار را با دقت و تحقیق انجام داد.

برای انتخاب بهترین کلاس های آنلاین کنکور باید به یک نکته مهم دقت کرد :

مهم ترین فاکتور در انتخاب کلاس ها اساتید هستند، اساتید باید مجرب و کاربلد باشند و بتوانند از جدیدترین روش های آموزشی استفاده کنند و به صورت مفهومی صفر تا صد مطالب را آموزش بدهند.

علاوه بر همه این ها در کلاس کنکور یک سری از نکات طلایی و پرتکرار کنکور باید به گفته شود تا در وقت داوطلب صرفه جویی شود.

و در نهایت اینکه علاوه بر اطلاعات و معلومات کافی که راجع به دروس باید در اختیار دانش آموز گذاشته شود ،مواردی مثل  مدیریت زمان ،تست زنی سریع ، مدیریت استرس و اضطراب و داشتن اعتماد به نفس  برای دانش آموز بسیار مهم است که مشاور مجرب و حرفه ای میتواند این ها را به دانش آموز آموزش دهد.

حضور مشاور در طول سال تحصیلی در کنار دانش آموز بسیار مهم است. مشاور با برنامه ریزی هدفمند و اصولی (دفتر برنامه ریزی کنکور) و مدیریت استرس و افزایش انگیزه و اعتماد به نفس می تواند کمک کند  دانش آموزبه اهدافش که قبولی در رشته و محل خوب است برسد.

بهترین آموزشگاه آنلاین کنکور شیراز

آموزشگاه نگرش در رابطه با کلاس های آنلاین کنکور بسیار موفق عمل کرده است . حضور بهترین مشاوران و اساتید این آموزشگاه را نسبت به رقبا متمایز میکند. با همکاری بهترین اساتید کنکور توانسته است سطح علمی کلاس های خود را بالا ببرد . شرکت کنندگان در کلاس های آنلاین آموزشگاه کنکور نگرش توانسته اند رتبه های خوبی را در کنکور به دست بیاورند و همین نکته نشان دهنده کیفیت بالای کلاس های کنکور آموزشگاه نگرش شیراز است.