ثبت نام کنکور بدون شناسنامه عکس دار و کارت ملی از جمله سوالتی است که کنکوری ها میپرسند، با نگرش همراه باشید.

کنکور آزمون سرنوشت ساز و مهمی برای دانش آموزان است . داوطلبان کنکور چند ماه قبل از برگزاری کنکور باید اقدام به ثبت نام برای این آزمون کنند . برای ثبت نام کنکور اطلاعات شناسنامه و کارت ملی لازم است.

با توجه به اینکه تعدادی از دانش آموزان ممکن است هنوز اقدام به گرفتن کارت ملی نکرده باشند و یا شناسنامه خود را عکس دار نکرده باشند، این دغدغه برای آن ها پیش می آید که آیا بدون داشتن کارت ملی و شناسنامه عکس دار امکان ثبت نام برای کنکور وجود دارد یا خیر؟

ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود . در بازه زمانی مشخص شده از سوی سازمان سنجش باید وارد سایت این سازمان با نشانی www.sanjesh.org شوید ، گزینه ثبت نام کنکور سراسری را انتخاب کنید و فرم های ثبت نام را پر کنید . برای ثبت نام اطلاعاتی مانند سوابق تحصیلی ، معدل ، رشته تحصیلی و اطلاعات فردی مانند کد ملی ، شماره شناسنامه ، سریال شناسنامه و … لازم است.

ثبت نام کنکور بدون شناسنامه عکس دار

داشتن کارت ملی در هنگام ثبت نام کنکور

بنابراین داشتن کدملی برای ثبت نام الزامی است . کد ملی روی کارت ملی افراد درج شده است ، هر فردی پس از رسیدن به سن 15 سالگی می تواند برای گرفتن کارت ملی به اداره ثبت احوال رفته و درخواست خود را ثبت کند . بنابراین برای ثبت نام کنکور که معمولا در سن 18  سالگی افراد است مشکلی به وجود نمی آید . ضمن اینکه کد ملی متولدین سال 68 به بعد با شماره شناسنامه آن ها یکی است بنابراین متولدین سال 68 به بعد می توانند به جای کد ملی همان شماره شناسنامه خود را وارد کنند.

شناسنامه عکس دار در ثبت نام کنکور

آیا داشتن شناسنامه عکس دار برای ثبت نام در کنکور سراسری الزامی است؟

وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای در فرم ثبت نام کنکور الزامی است . تمام اطلاعات موجود در شناسنامه مانند نام ، نام خانوادگی ، سن ، شماره شناسنامه ، سریال شناسنامه و … را برای ثبت نام لازم داریم اما از آن جا که نیازی به اسکن کردن شناسنامه و قرار دادن تصویر شناسنامه روی سایت وجود دارد بنابراین الزامی برای داشتن شناسنامه عکس دار نیست و در واقع فرقی نمی کند که شناسنامه عکس دار باشد یا خیر ، اما اسکن کردن و قرار دادن عکس 4*3 فرد بر روی سایت الزامی است.

برای شرکت در کنکور و ورود به جلسه کنکور داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار الزامی است . هنگام ورود به جلسه کنکور مراقبین عکس روی کارت ورود به جلسه را با عکس روی کارت ملی یا شناسنامه عکس دار تطبیق می دهند و بعد هر دور را با چهره فرد تطبیق می دهند تا تقلبی در این باره اتفاق نیفتد . در صورت مغایرت عکس ها با شخص حاضر اجازه حضور در جلسه کنکور به فرد داده نمی شود . برای ورود به جلسه کنکور به همراه داشتن کارت یکی از این مدارک کافی است و نیازی نیست هم کارت ملی و هم شناسنامه را هر دو با خود ببرید.

ممکن است شخصی کارت ملی و شناسنامه عکس دار هر دو را نداشته باشد ، تکلیف این داوطلب چیست؟

داوطلبانی که کارت ملی و شناسنامه عکس دار ندارند باید به همراه شناسنامه خود یک مدرک شناسایی عکس دار دیگر را به همراه داشته باشند تا مراقبین بتوانند بررسی کنند و ببینند که آیا مدارک با یکدیگر تطابق دارند یا خیر؟

 

همچنین ببینید: شماره داوطلبی کنکور