کتاب شیمی دهم | تمامی دانش آموزان و حتی والدین محترم نیز می توانند نسخه الکترونیک کتاب درسی شیمی پایه تحصیلی دهم، موسوم به شیمی(1) را دریافت نمایند تا علاوه بر اطلاع لازم از محتوای کتاب درسی، همیشه و در هر جا محتوا های کتاب درسی را در اختیار داشته باشند.

بیشتر دانش آموزان و والدین آنها علاقه دارند به غیر از نسخه چاپی کتاب، از نسخه الکترونیکی یا PDF آن نیز در اختیار داشته باشند. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش در هر سال تحصیلی به جز انتشار نسخه چاپی کتاب شیمی 1 پایه دهم، نسخه PDF آن را نیز به طور رایگان در اختیار عموم قرار می دهد.

همچنین به منظور آمادگی بیشتر دانش آموزان پایه تحصیلی دهم در امتحانات دی و خرداد ماه، روش صحیح برنامه ریزی برای مطالعه کتاب شیمی 1 ارائه خواهیم داد.

کتاب درسی شیمی 1 پایه تحصیلی دهم

به منظور شناخت بیشتر دانش آموزان پایه تحصیلی دهم با محتوای کتاب درسی شیمی 1، لینک دریافت فایل PDF کتاب را در اختیار شما قرار داده ایم.

با زدن روی لینک مورد نظر می توانید فایل PDF کتاب شیمی 1 را بطور رایگان دریافت نمایید و همچنین از محتوای کتاب درسی بهره مند شوید.

دریافت کتاب شیمی 1 پایه تحصیلی دهم

شیمی 1 پایه تحصیلی دهم

حجم فایل: MB 6

منبع: مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش کشور

دریافت فایل

نسخه PDF.

نحوه مطالعه کتاب شیمی 1 پایه دهم

برنامه ریزی و همچنین مطالعه دقیق و اصولی کتاب شیمی 1 پایه دهم، تأثیر بسیار زیادی در میزان پیشرفت دانش آموزان خواهد داشت و تضمین کننده موفقیت در امتحانات و همچنین مقاطع تحصیلی بالاتر خواهد بود. به همین منظور سعی کرده ایم با اشاره به نکات مهم در خصوص مطالعه کتاب شیمی 1 پایه دهم، کمک مثبتی به پیشرفت شما دانش آموزان عزیز داشته باشیم.

شاید مفید باشد: برنامه ریزی کنکوری ها برای تابستان

فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته

مطالعه کتاب درسی شیمی 1 پایه دهم بایستی بطور پیوسته انجام گیرد اما با در نظر گرفتن فاصله های زمانی کوتاه. به این علت که مطالعه درس بصورت پیوسته و گاهاً فشرده و همچنین بدون در نظر گرفتن زمان استراحت بسیار خسته کننده خواهد بود. به همین منظور سعی کنید در فاصله های زمانی کوتاه (به عنوان مثال 10 دقیقه) اما به شکل پیوسته کتاب را مطالعه فرمایید.

استراحت فراموش نشود

بعد از مطالعه طولانی مدت و همچنین در بازه های زمانی طولانی و بدون در نظر گرفتن زمان استراحت، مغز انسان تحت فشار بسیار زیادی قرار خواهد گرفت. تحقیقات صورت گرفته نیز اثبات کرده است که در این حالت مغز دچار اضطراب و استرس خواهد شد و هیچ گونه اطلاعات جدیدی را دریافت نخواهد کرد و تمامی اطلاعات جدید به راحتی به سمت فراموشی حرکت می کنند.

بنابراین جهت بالا بردن میزان کارایی مغز و همچنین یادگیری بهتر، بهتر است زمان هایی را مخصوص استراحت در نظر بگیرید و کتاب شیمی 1 پایه دهم را برای مدت کوتاهی کنار بگذارید.

اهمیت وضعیت جسمانی

هنگامی که انسان در حالت آرامش باشد، ذهن نیز قدرت یادگیری بسیار بالاتری خواهد داشت و در حالت های مثل عصبانیت، خستگی، حواس پرتی و احساسات منفی، ذهن دچار شتاب زدگی خواهد شد. در نتیجه هر زمان که وضعیت روحی و یا جسمی مناسبی نداشتید و یا به درگیری ذهنی بسیار زیادی دچار شدید، به هیچ عنوان سمت یادگیری مباحث جدید شیمی 1 پایه دهم نروید.

مرور در همان روز یادگیری

سعی کنید نکات مهم کتاب شیمی 1 پایه دهم را یاد بگیرید و آنها را در همان روز مرور کنید و به هیچ عنوان اجازه ندهید فاصله زیادی بین زمان یادگیری و مطالعه شما ایجاد شود به این علت که بسیاری از مطالبی که فرا گرفته اید در حافظه کوتاه مدت شما جای می گیرند و اگر مرور در همان روز اتفاق نیفتد تمامی مطالب به کل از ذهنتان خارج خواهند شد.

پس نتیجه می گیریم با مرور کردن هر درس بلافاصله بعد از یادگیری، نکات مهم هر کدام از درس های کتاب شیمی 1 پایه دهم را در حافظه بلند مدت خود قرار خواهید داد.

محیط مناسب مطالعه

بوجود آوردن محل مناسب مطالعه که دارای آرامش، نور کافی و برقراری سکوت مناسب برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است. به منظور افزایش قدرت یادگیری قبل از شروع به مطالعه هر وسیله و ابزاری که برای مطالعه کتاب شیمی 1 پایه دهم احتیاج دارید را در کنار خود قرار دهید. از جمله وسایلی مانند کتاب، دفتر، ماژیک هایلایت، جزوه های درسی و هر وسیله دیگری که احساس می کنید باید در کنارتان باشد.

ببینید: بهترین کتاب فیزیک برای کنکور

مطالعه نمونه سؤالات امتحانی شیمی 1 پایه دهم

از جمله بهترین و کارآمد ترین روش ها به منظور تثبیت محتوا های درسی در ذهن و حافظه بلند مدت و همچنین آمادگی بیشتر در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالا تر، مطالعه کردن نمونه سؤالات امتحانی سال های گذشته یا دیگر مدارس خواهد بود که به راحتی نقاط قوت و ضعف شما را در درس شیمی 1 پایه دهم مشخص خواهد کرد.

نحوه خرید کتاب درسی شیمی 1 پایه دهم

دانش آموزان پایه تحصیلی دهم، به منظور تهیه نسخه چاپی کتاب شیمی 1، پیش از آغاز سال تحصیلی، باید بصورت اینترنتی با رجوع به وب سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس های irtextbook.ir و یا irtextbook.com با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود، نسبت به پرداخت هزینه اقدام و خرید کتاب درسی را تکمیل کنند.

در هر سال تحصیلی، زمان ثبت نام کتاب درسی پایه تحصیلی دهم حدوداً از تیر ماه آغاز خواهد شد و تا اواسط شهریور ماه نیز ادامه پیدا می کند.