کلیه داوطلبانی که مدرک تحصیلی مقطع دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و همچنین مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی را از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1401 خواهند شد. توجه داشته باشید که فارغ التحصیلان رشته های فنی و کاردانش نظام جدید، نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی نخواهند داشت.

با توجه به آغاز ثبت نام کنکور 1401 و همانطور که می دانید، معدل کتبی مقاطع تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی یا بهتر بگوییم، همان سوابق تحصیلی، در کنکور سراسری تأثیری مثبت خواهند داشت. بنابراین هر داوطلب می بایست نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش و آموزش کشور بگذارد.

برای انجام این کار نیازی به دستی وارد کردن نمرات نیست و معدل در فرم ثبت نام کنکور 1401 برای جمع آوری و تأیید سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در وب سایت dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ایجاد شده اند که هر کدام از داوطلبان با درج اطلاعات شخصی به یک و نمرات خود دست پیدا خواهد کرد.

این کد به عنوان کد سوابق تحصیلی دانش آموزان شناخته می شود. همان طور که گفته شد، کد سوابق تحصیلی مقطع دیپلم برای افرادی نیاز خواهد بود که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری، همانند ریاضی، تجربی و انسانی از سال 1384 به بعد کسب کرده اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیز فقط مخصوص دانش آموزانی است که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 ب بعد دریافت کرده اند.

همچنین ببینید:‌ بهترین کتاب فیزیک برای کنکور

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سایت دیپ کد و ساهت

کلیه داوطلبان به منظور دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1401، در ابتدا بایستی به وب سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مراجعه نمایند و در ادامه گزینه ثبت نام دانش آموز را انتخاب کنند.

کد سوابق دیپلم

در مرحله بعد داوطلبان باید کد ملی و شماره همراه خود را در کادر های در نظر گرفته شده، وارد نمایند و پس از درج کد امنیتی گزینه ثبت نام  را انتخاب کنند.دریافت کد سوابق دیپلم

پس از انجام این کار، ثبت نام شما در وب سایت دیپ کد به پایان می رسد و پیامی حاوی ارسال نام کاربری (در واقع همان کد ملی شما) و رمز عبور به شماره همراه درج شده توسط شما در مرحله قبل به شما نشان داده خواهد شد.

دریافت کد سوابق دیپلم

پس از دریافت اطلاعات ورود شامل نام کاربری و گذرواژه می توانید از طریق صفحه اول وب سایت دیپ کد، گزینه ورود به سامانه را انتخاب و در این مرحله اطلاعات ارسالی را در کادر های مشخص شده، وارد نمایید.

سوابق دیپلم

و با پیام خوشامد گویی مواجه خواهید شد و پس از مطالعه پیام می توانید با انتخاب گزینه بستن، پنجره مربوطه را ببندید تا وارد کارنامه داوطلب شوید.

یادتان باشد به منظور ورود به کارنامه داوطلب و دریافت کد سوابق تحصیلی باید در ابتدا نظام آموزشی و سپس کد دانش آموزی خود را وارد نمایید و در نهایت روی گزینه نمایش کارنامه کلیک کنید. در صورت صحت اطلاعات وارده توسط شما، می توانید کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایید اما در حالتی که اطلاعات شما دارای مشکلاتی باشد و یا کارنامه برای شما به نمایش در نیاید بایستی روی گزینه مربوطه کلیک کنید و اقدامات لازم که گفته شده را انجام دهید.

سایت ساهت نیز کاملاً مشابه سایت دیپ کد می باشد و می توانید با مراجعه به آن نیز طبق موارد گفته شده، اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی خود نمایید.

کد دانش آموزی و منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

همان گونه که اشاره کردیم برای دریافت ک سوابق تحصیلی دیپلم نیاز به کد دانش آموزی خواهید داشت. به گونه ای که این کد نشان دهنده اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش و پرورش است که در کارنامه درج شده است. برای مشاهده این کد کافی است به قسمت بالایی یکی از کارنامه های دوران دبیرستان خود رجوع کنید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم

کد منطقه نیز نشان دهنده منطقه ای است که هر دانش آموز مدرک خود را از آن گرفته است. بنابراین کد منطقه دیپلم به معنی کد منطقه ای است که در سال اول متوسطه دوم را در آن گذرانده اید. این کد ها در وب سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در دسترس می باشند.

شما دانش آموزان عزیز می توانید با مشاوران مجموعه نگرش در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی مجموعه نگرش در اختیار شما قرار دهند.

 

شاید مفید باشد: برنامه ریزی کنکوری ها برای تابستان