برنامه ریزی کنکوری ها برای تابستان یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید ابتدای هر تابستان به آن عمل کنند. شروع به مطالعه مباحث درسی همیشه از جمله موضوعات مهم برای داوطلبان کنکور بوده به نحوی که زمان و چگونگی شروع مطالعه تأثیر به سزایی در موفقیت شما هم در به اتمام رساندن مباحث و هم در کنکور خواهد داشت. یکی از فرصت های بسیار مناسب برای شما دوره تابستان خواهد بود. بنابراین هر داوطلب برای کسب رتبه مورد انتظار خود نیاز به برنامه ریزی ویژه برای دوره تابستان خود دارد. تردید نداشته باشید که از جمله راه هایی که می تواند موفقیت شما را تضمین کند، شروع در زمان مناسب و به موقع شما است.

اهمیت برنامه ریزی تابستان برای کنکور

بدون شک از جمله فرصت های طلایی برای داوطلبان کنکور، دوره تابستان خواهد بود. برنامه ریزی تابستان فرصتی استثنایی است برای دانش آموزانی که پایه ضعیفی دارند و برای یادگیری دروس پایه زمان لازم و کافی را اختصاص نداده اند. در نتیجه می توانید با برنامه ریزی در تابستان عقب ماندگی خود در دروس پایه را جبران کنید و با آسودگی خاطر به سال تحصیلی جدید ورود کنید.

نیاز به گفتن میزان دشواری کنکور سراسری نیست و تمامی شما عزیزان به این موضوع اشراف کامل دارید و می دانید که رقابت در آن بسیار حساس و به میزان قابل توجهی بالا است پس داوطلبانی که هدف کسب رتبه های برتر را در سر دارند و می خواهند به صورت کاملاً جدی مطالعه را آغاز کنند باید از تابستان 1401 مطالعه خود را شروع کنند و از فرصت طلایی پیش رویشان استفاده کامل را ببرند.

فراموش نکنید که تابستان فرصت بسیار مناسبی برای تست زنی و کسب مهارت های لازم برای تست زنی خواهد بود.

همچنین ببینید:

دفتر برنامه ریزی کنکور

اهداف برنامه ریزی تابستان 1401

اگر هدف شما کسب رتبه های برتر و در نتیجه آن ورود به دانشگاه های برتر کشور است باید هر چه زودتر برای مطالعه دست به کار شوید و فرصت های پیش رو را به هیچ عنوان از دست ندهید. دروس اختصاصی در هر رشته اهمیت بسیاری در کنکور خواهند داشت و باید در اولویت شما قرار بگیرند اما نباید این موضوع باعث شود که از دروس عمومی غافل شوید.

در ابتدا قبل از شروع به مطالعه باید سطح درسی خود را در هر درس مشخص کنید و بر طبق آن برنامه ریزی تابستان برای کنکور را انجام دهید.

برنامه ریزی کنکوری ها برای تابستان

برنامه ریزی تابستان کنکور برای پایه ضعیف

اگر سطح درسی شما در جایگاه ضعیف قرار دارد یا به بیان ساده تر درس های پایه های تحصیلی دهم و یازدهم را به خوبی یاد متوجه نشده اید و پیرو آن تسلط کافی روی مباحث ندارید، بهترین کار این است که مطالعه خودتان را از دروس پایه آغاز کنید و فراموش نکنید که دروس اختصاصی پایه اهمیت فراوانی خواهند داشت و باید برای هر کدام از آنها زمان کافی در نظر گرفته شود.

پیشنهاد می کنیم به جای اینکه پایه به پایه جلو بروید و پس از اتمام پایه دهم شروع به مطالعه پایه یازدهم کنید، هر دو پایه را همزمان با هم پیش ببرید.

برنامه ریزی تابستان کنکور برای پایه ضعیف پایه متوسط

در صورتی که سطح مطالعاتی شما متوسط باشد، بهتر این است که روی تست زنی متمرکز شوید و روش های مختلف تست زنی را آموزش ببینید. یادتان باشد که در این سطح باید نقاط قوت خودتان را حفظ کنید و تمامی نقاط ضعفی که دارید را باید برطرف سازید.

برنامه ریزی کنکور برای پایه ضعیف پایه قوی

اما در صورت قوی بودن پایه علمی شما، بهترین کاری که می توانید انجام دهید کسب مهارت تست زنی خواهد بود به ویژه تست های اصطلاحاً زمان دار و مربوط به آزمون های سال های گذشته. این موضوعی است که شما را به طرز چشمگیری از سایر رقبایتان پیش می اندازد.

همچنین دروس پایه دهم و یازدهم را حتماً مرور کنید و به هیچ عنوان دچار غرور نشوید و این تصور را نداشته باشید که چون سطح علمی قوی دارید دیگر نیازی به خواندن و مرور دروس پایه نخواهید داشت. مرور و تست زنی پایه های تحصیلی دهم و یازدهم باعث می شود که در سال تحصیلی جدید بدون هیچگونه نگرانی به سراغ پایه تحصیلی دوازدهم بروید.

برنامه ریزی کنکوری ها برای تابستان

ویژگی های برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1402

برنامه ریزی تابستان 1401 باید دارای خصوصیات و ویژگی هایی باشد که مسیر موفقیت شما را بسیار راحت و هموار کند و شما را به هدفی که دارید نزدیک کند. از جمله برنامه ریزی هایی که برای کنکور 1402 کمک کننده است، لحاظ کردن تمامی دروس پایه تحصیلی دهم و یازدهم در جدول برنامه ریزی است.

برای اینکه برنامه ای که تنظیم می کنید یکنواخت نشود و همچنین در طول بازدهی مناسب داشته باشد، باید همه دروس در آن گنجانده شود. همانطور که می دانید اکثریت داوطلبان در تابستان در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و حتی در کلاس های کمک درسی نیز ثبت نام خواهند کرد، بنابراین برنامه ریزی تابستان برای کنکور 1402 باید به نحوی باشد که با برنامه های کلاسی و آزمون شما مطابقت داشته باشد و هیچ گونه تداخلی با یکدیگر نداشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی های بارز برنامه ریزی تابستان 1401 گنجاندن زمان هایی مخصوص تست زنی و تمرین است که باعث مرور مجدد مطالب خوانده شده و یادگیری بهتر شما در مباحث مختلف خواهد شد. در تابستان بهتر است که دروسی که دشوار تر هستند و یا در آنها ضعف بیشتری دارید، تمرکز بیشتری نسبت به آنها به خرج دهید و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس شما در ادامه مسیرتان تا کنکور خواهد شد.

شاید مفید باشد:

مدیریت اضطراب و استرس در آزمون

نمونه برنامه ریزی تابستان

موضوعی که در مسیر موفقیت شما تا کنکور نقش بسیار مهمی دارد، داشتن برنامه اصولی و دقیق برای مطالعه است. برنامه ای که می تواند مثل یک نقشه راه عمل کند و نحوه مطالعه مطالب درسی را برای شما مشخص کند تا در این مسیر دچار اضطراب و سردرگمی نشوید.

زمانی که برنامه مطالعاتی داشته باشید، آسودگی خاطر بسیار بالایی خواهید داشت و با تمرکز بسیار بالا شروع به مطالعه خواهید کرد. بنابراین برنامه ریزی تابستان 1401 می تواند یک فرصت بسیار مناسب برای پیشروی شما از سایر رقبایتان باشد.

نمونه برنامه ریزی تابستان 

دانلود برنامه ریزی درسی برای تابستان

در برنامه مطالعاتی اصولی، تناسب مطالعه دروس اختصاصی و دروس عمومی بسیار با اهمیت است و نباید از اهمیت هر کدام از آنها غافل شوید.

برنامه ریزی تابستان رشته تجربی

برنامه ریزی کنکور تابستان

از بین دروس عمومی، عربی، قرابت و آرایه فارسی اولویت بیشتری دارند.

برنامه ریزی تابستان رشته ریاضی

برنامه ریزی تابستان رشته ریاضی

از بین دروس عمومی، عربی، قرابت و آرایه فارسی اولویت بیشتری دارند.

برنامه ریزی تابستان رشته انسانی

برنامه ریزی تابستان رشته انسانی

از بین دروس عمومی، عربی، قرابت و آرایه فارسی اولویت بیشتری دارند.