آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که رتبه های برتر به چه روشی درس میخوانند و بهترین نتیجه را میگیرند؟ با مشاوران ما برنامه راهبردی کنکور خوبی داشته باشید.

اگر پای صحبت آن ها بنشینید متوجه میشوید که همه آن ها از یک فرمول مشترک استفاده میکنند و آن هم برنامه راهبردی است. اگر میخواهید شما هم یکی از آن ها باشید با دقت مقاله زیر را بخوانید.

 

برنامه راهبردی نقشه راه شما است!

برنامه راهبردی برای کنکور

برنامه ی راهبردی برنامه ای کلی تر و عمومی تر از برنامه شخصی و فردی است و از آن می توان به عنوان نقشه راه یاد کرد . در نظر بگیرید که قصد مسافرت از شیراز به تهران را دارید . مسیر جاده ای که قرار است از آن عبور کنید تا به مقصد برسید همان برنامه راهبردی است اما این که از چه وسیله ای استفاده کنید و یا اینکه با توجه به هر وسیله چند ساعت را در مسیر خواهید بود همان برنامه ی فردی و شخصی شما است.

مشخصه های برنامه راهبردی کنکور

برنامه راهبردی کنکور کلیات مسیر را به شما نشان می دهد . به طور کلی برنامه ای طولانی مدت است و برای شما مشخص می کند که در بازه های زمانی مثلا 2 یا 3 هفته ای باید در کجای مسیر درس خواندتان قرار گرفته باشید و چه مباحثی را خوانده باشید.

برنامه راهبردی کنکور

اهمیت برنامه ریزی برای کنکور

همان طور که گفتیم برنامه راهبردی همان نقشه راه است و قطعا بدون داشتن نقشه رسیدن به مقصد کار دشواری است . مسیر کنکور هم از این قاعده مستثنی نیست و قطعا برای اینکه بتوانید با موفقیت از این مسیر دشوار عبور کنید و به نتیجه دلخواهتان برسید نیاز دارید که برنامه راهبردی داشته باشید.

چه برنامه های راهبردی وجود دارد؟

موسسات مختلف کنکور برای آزمون های خود برنامه های راهبردی مختلفی را دارند که در ادامه سه تا از مهم ترین آن ها را بررسی خواهیم کرد .

1)قلم چی

2) گاج

3) گزینه 2

برنامه راهبردی قلم چی برای کنکور

1)بازه های زمانی در برنامه راهبردی قلم چی 2 هفته ای است که بازه زمانی مناسبی به شمار می رود.

2)جامعه آماری در این آزمون بالاست و تعداد افرادی که در این آزمون شرکت می کنند زیاد است بناراین این موضوع باعث می شود که بتوانید وضعیت خودتان را با وضعیت رقبایتان مقایسه کنید.

3)سطح سوالات خوبی دارد.

برنامه راهبردی گزینه 2

1)بازه های زمانی در برنامه راهبردی گزینه 2 به صورت 3 هفته ای است که میتوان گفت در این برنامه تعداد مرورها کمتر است.

2)جامعه آماری بالایی دارد و تعداد افرادی که در این آزمون هم شرکت میکنند زیاد است و فرصت مقایسه می دهد.

3)سطح سوالات خوبی را دارد.

برنامه راهبردی گاج

1)بازه های زمانی در برنامه راهبردی گاج ، 2 هفته ای است که بازه مناسبی به شمار می رود.

2)جامعه آماری در این آزمون پایین تر است و تعداد افرادی که در این آزمون شرکت می کنند کمتر است.

3)میتوان گفت استاندارد ترین سطح سوالات مربوط به آزمون گاج است.

مدیریت اضطراب و استرس در آزمون

در برنامه های راهبردی تابستان، پایه یازدهم اجباری است و بین کل پایه دهم و یک سوم اول پایه دوازدهم حق انتخاب دارید و اختیاری است .بعد از شروع سال تحصیلی پایه دوازدهم اجباری و بین دهم و یازدهم میتوانید به صورت اختیاری یک درس را انتخاب کنید.

برنامه راهبردی کنکور

سرعت پیش روی درس ها در نیمسال اول کندتر از نیمسال دوم است اما در نیمسال دوم سرعت پیش روی درس ها بسیار بالا میرود علت این امر بیشتر بودجه بندی تدریس در مدارس است که معمولا سرعت در نیمسال اول بسیار کمتر از نیمسال دوم است.