افسردگی و تغذیه در کنکور – افسردگی دلایل مختلفی داره که یکی از آن ها عدم تغذیه صحیح و در نتیجه کمبود یک سری ویتامین ها است. تغذیه مناسب برای کنکوری ها بسیار ضروری است.مواد غذایی که کنکوری ها مصرف می کنند باید حاوی گلوکز ، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد.

درس خواندن و مطالعه کردن یکی از کارهایی است که به انرژی زیادی نیاز دارد ، سال کنکور به دلیل حجم بالای درس ها و ساعات مطالعه زیاد نیاز به انرژی را بیشتر احساس خواهید کرد . شما باید بتوانید این انرژی مورد نیاز را از طریق خوردن مواد غذایی مفید تامین کنید چرا که با خوردن غذاهای پرکالری و بی خاصیت نه تنها مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز به بدنتان نمی رسد بلکه باعث چاقی شما می شود . همچنین پرخوری و خوردن غذاهای بد باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بدن شما می شوند و شما را مریض خواهند کرد.

افسرده شدن کنکوری ها

از جمله مواد غذایی مفید برای افراد کنکوری می توان به میوه جات ، سبزیجات ، انواع گوشت های سفید و قرمز ، لبنیات ، مغزیجات و … اشاره کرد . تمامی مواد غذایی بالا به مقدار لازم باید در طول روز مصرف شوند.

تغذیه مناسب برروی یادگیری دروس هم تاثیر مستقیم دارد. بدن شما وقتی تمام مواد مورد نیازش را دریافت کند بهتر می تواند مطالب را یاد بگیرد و در حافظه اش بسپارد.

نرسیدن مواد لازم به بدن مثلا کمبود ویتامین دی و یا یک سری از مواد معدنی باعث به وجود آمدن افسردگی نیز می شود و همین افسردگی نتایج بعدی بدی را به دنبال دارد. طبیعتا وقتی شما افسرده باشید انگیزه شما برای درس خواندن کمتر است ، دچار اضطراب و استرس هایی می شوید که روی یادگیری شما تاثیر منفی می گذارد و رفته رفته نتایج شما دچار پس رفت می شود. بنابراین در سال کنکور به تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهید. سبگ زندگی صحیح و سالم در سال کنکور بسیار مهم و ضروری است.چرا که سبک زندگی سالم موجب سلامتی فرد در زندگی می شود و فرد سالم بهترین بهره وری را در هر زمینه ای و هر فعالیتی می تواند داشته باشد. داوطلب کنکوری هم با رعاست شبک زندگی سالم می تواند بیشترین ساعات مطالعه همراه با بیشترین بازدهی از هر ساعت مطالعه را داشته باشد.

 تغذیه در دوران کنکور

  • سبد غذایی روزانه خود را طوری بچینید که تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان را شامل شود.
  • وعده های غذایی خود را سر ساعت معینی میل کنید.
  • تعداد وعده های خود را زیاد کنید اما میزان خوراک در هر وعده را کم و متناسب در نظر بگیرید.
  • از غذاهای مفید و مغذی استفاده کنید و از غذاهایی مانند فست فود ها ،چیپس ،پفک و غذاهای غیرمفید دوری کنید.
  • شام خود را زود بخورید و شب ها را مقداری زودتر بخوابید.

 

توضیحات تکمیلی را می توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.